نام کاربری :
کلمه عبور :
عضو جدید بازیابی کلمه عبور

:: ایجاد پایگاه‌برای‌حفاظت‌پلهای تاریخی‌اصفهان

بازدید : 694

تاریخ ارسال : 2/12/1394
fjrigjwwe9r2Admin_News:text
نشست خبری مدیران میراث فرهنگی استان اصفهان و انجمن راهنمایان گردشگری در اصفهان برگزار شد.
در این برنامه سیده مهسا مطهر دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگری راهنمایان گردشگری گفت: در گردهمایی نهم راهنمایان گردشگری، دوره‌های HOT، ویژه ۳۶ نفر از راهنمایان گردشگری از بیست و دوم تا بیست و هشتم بهمن ماه برگزار شد. همچنین برنامه گردهمایی راهنمایان از روز بیست و نهم بهمن ماه با برگزاری تورهای انتخابی آغاز شد و ۵۵۲ راهنمای گردشگری ثبت‌نام کردند.

وی افزود: کارگاه‌های عملی برای راهنمایان گردشگری نیز توسط سازمان توسعه و تجارت برگزار شد. شعار امسال ما «آموزش پویا، راهنمای آگاه» است و معتقدیم باید دوره‌های آموزشی برای ارتقای سطح دانش راهنمایان برگزار شود.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگری راهنمایان گردشگری کشور تصریح کرد: در دوره‌ها ۶ مربی در کشور داریم که بعد از آن می‌توانند دوره‌های تکمیلی‌تری را برگزار کنند. اکنون در برنامه جشن راهنمایان، سه نفر از مربیان به نام‌های خانم جین از سنگاپور، آناستازیا از یونان و استیو از استرالیا حضور دارند.

در ادامه این برنامه خانم جین از اساتید فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری گفت: تیم مربیان راهنمایان از سال ۲۰۰۵ به آموزش راهنمایان پرداخته‌اند. دوره‌های HOT راهنمایان در سه کلاس برگزار شد؛ آن هم به مدت یک هفته. بسیاری از راهنمایان ایرانی از برگزاری این دوره‌ها راضی بودند، چون از لحاظ عملکردی بسیار خوب بود و ما توانستیم این دوره‌ها را میدان عمل و موزه هنرهای تزئینی برگزار کنیم. این دوره‌ها، راهنمای بهتر بودن را به همه راهنمایان گردشگری ایران آموزش داده است.

در ادامه این برنامه مهدی جمالی‌نژاد شهردار اصفهان گفت: افرادی که در این جشن راهنمایان حضور دارند، سفیران خوبی برای ما هستند.

وی افزود: تمام شهرها و روستاهای ما می‌توانند هدف گردشگری باشند. نهضت خواهرخواندگی شهرها می‌تواند این بستر را برای ما فراهم کند که شهرهایمان را در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و... به جهان معرفی کند. در دیپلماسی چند جانبه، اصفهان به عضویت در سازمان‌های بین‌المللی درآمده است و برخی از نمایندگان این سازمان‌های بین‌المللی در اصفهان، مرکز و دفتری برای خود دارند. اصفهان در بیش از ۱۵ سازمان بین‌المللی مانند متروپلیس، سازمان شهرها و پایتخت‌های اسلامی ـ تاریخی و ... عضو است. ثبت جهانی اصفهان در عرصه صنایع دستی و پیوستن به شبکه شهرهای خلاق و پایتخت فرهنگی، عنوان‌هایی بوده است که اصفهان به تازگی آن را کشف کرده است.

جمالی‌نژاد ادامه داد: توسعه‌ای که همراه با حفظ میراث فرهنگی نباشد، برای ما ارزشی ندارد. یقیناً توسعه‌ای ارزش خواهد داشت که بدون تخریب انجام شود. شاید دوستان در این جلسه احساس کنند شهرداری‌ها عامدانه وارد حوزه تخریب بناهای تاریخی شوند اما درواقع این‌طور نبوده است. ما جلسات بسیار خوبی با معاون میراث فرهنگی و رئیس پژوهشگاه داشته‌ایم و تفاهمنامه‌های ارزشمندی را امضا کرده‌ایم. امیدواریم بتوانیم یک انقلاب در حوزه گردشگری اصفهان را کلید بزنیم. قرار شد بسیاری از ساختمان‌های قدیمی را که بسیاری از آنها تخریب شده، طبق تفاهمنامه‌ای، بازسازی شود؛ مانند بازسازی حمام خسرو.

وی گفت: ظرفیت‌های تاریخی اصفهان بسیار زیاد است اما در کنارش ظرفیت‌های مدرن نیز اهمیت دارد. قرار است تا قبل از عید ۹۵، آکواریوم و شهر خزندگان اصفهان را با مشارکت ترکیه در اصفهان ایجاد کنیم. دوستان ما در شورای شهر عنایت کرده‌اند تا از هتل‌سازی در اصفهان حمایت شود به همین دلیل به مدت سه سال هر کسی که به عرصه هتل‌سازی ورود پیدا کند، از مالیات معاف می‌شود. اولویت اول ما هتل‌ها هستند، اولویت دوم و سوم ما نیز هتل‌ها هستند. قرار نیست شهرداری‌ها کمپ بزنند و هتل‌ها خالی از مسافر شوند؛ آن هم در زمان پیک سفر.

شهردار اصفهان ادامه داد: برای ما بحث تاکسی‌های VIP و هیبریدی بسیار مهم است. ما به عنوان اولین شهر تفاهمنامه‌ای را بستیم که موتورسیکلت‌های برقی وارد حوزه شهری شوند و اگر می‌خواهیم که شهر گردشگری داشته باشیم باید معضل آلودگی آن را حل کنیم. این موتورسیکلت‌های برقی می‌توانند به ما در کاهش آلودگی هوا کمک کنند.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها فوق‌العاده کارهای متنوع و سختی دارند. ۳۵۰ نوع کار بر عهده شهرداری‌ها است. دستگاه‌های دولتی اگر امروز شرایط اقتصادی کشور خاص باشد، خیالشان راحت است که بودجه جاری خود را دارند، اما شهرداری کلانشهرها این‌طور نیستند. شهرداری‌ها مدیریت درآمد و هزینه‌هایشان با هم است.

جمالی‌نژاد گفت: اگر هر کاری در اصفهان انجام شده، تائید متولیان امر خود را داشته است. برای رد شدن از چهارباغ، شورای ترافیک استان، مسئولان کشوری و متولیان از همه جا تائید کرده‌اند. متروی اصفهان هم اولین مترویی بود که اجرایی شدن آن آغاز شد اما اکنون آخرین مترویی است که می‌خواهد افتتاح شود. ما میراث فرهنگی قدیمی‌تر از خانه خدا نداریم. اما شما ببینید که خط آسمان آن را شهرداری مکه اشغال کرده است. البته من خوشحالم که در اصفهان، NGOهای قوی داریم و خبرنگاران نسبت به مسئله میراث فرهنگی حساس هستند و آنها، مدیران را نیز نسبت به میراث فرهنگی حساس کرده‌اند و اکنون همه مدیران می‌دانند که چشمان ناظر بسیار زیاد است.

در این برنامه خانم جین از مدرسان بین‌المللی فدراسیون جهانی راهنمایان از شهردار اصفهان پرسید که شهرداری چه تدبیری برای پارک اتوبوس‌های گردشگری کرده است؟ شهردار اصفهان هم پاسخ داد: آثار تاریخی در بافت‌های تاریخی ما قرار دارند و هر نوع عملیات عمرانی در بافت‌های تاریخی باید به دقت انجام شود. در یکی، دو سال اخیر نهضت پارکینگ‌سازی را داشتیم. در نقاطی که دسترسی به آثار تاریخی نزدیک است اما در داخل بافت قرار نمی‌گیرد، زمین‌هایی را برای پارک اتوبوس‌های گردشگری ایجاد کرده‌ایم. منتهی این کار برای همه نقاط زمانبر است.

در ادامه این برنامه فریدون الله‌یاری مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: برگزاری چنین جلساتی باید به عنوان برنامه‌هایی در نظر گرفته شود که در ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای تورها موثر باشد و بر اخلاق حرفه‌ای راهنمایان نیز تاثیر بگذارد. ۲۳ بنای دیگر در حال اخذ مجوز است تا از طریق صندوق احیای آثار تاریخی برای کاربری گردشگری احیا شود. اکنون در سایت اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان بالغ بر ۵۰ بنا برای معرفی ابنیه تاریخی و احیای آنها بارگذاری شده است. بنابراین علاوه بر معرفی بنا، امکان ارتباط با مالک را نیز ایجاد کرده‌ایم.

وی از نهایی شدن سند ساخت هتل در اصفهان خبر داد و گفت: این سند ارائه می‌شود تا زمانی که سرمایه‌گذار در اصفهان حضور پیدا می‌کند، بداند که در کدام بخش از این شهر، چه سرمایه‌گذاری جواب می‌دهد.

الله‌یاری گفت: ما همچنین در حال تنظیم تفاهمنامه‌ای با اداره کل پایانه‌ها در استان هستیم که مجتمع‌های خدمات رفاهی را تعریف کنیم و بدانیم به چه تعداد مجتمع در راه‌ها نیاز داریم و چه تعداد بناهای تاریخی در راه‌ها می‌توانند به این کار اختصاص پیدا کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر ورود صنایع دستی خارجی نیز گفت: مبادی ورودی صنایع دستی خارجی به کشور شناسایی شده است. شهر اصفهان بزرگ است و پراکندگی محل عرضه کالاهای مختلف زیاد است، اما ما در بازار اصلی میدان نقش جهان، فروش صنایع دستی خارجی را نداریم. ممکن است تخلفاتی انجام شود، اما به سرعت با آنها برخورد می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اعلام شده بود دستگاه حفر زمین در کنار سی و سه پل را نمی‌توان خارج کرد، افزود: چنین چیزی صحت ندارد. ما اکنون مرمت بناهای تاریخی از جمله سی و سه پل را در دست کار داریم. مرمت چهل‌ستون، مدرسه چهارباغ و دیگر بناها به سرعت انجام می‌شود. حتی پل‌های تاریخی زیادی داریم که برای مرمت آنها به زودی پایگاه حفاظت از پل‌های تاریخی زاینده‌رود را ایجاد می‌کنیم.  این پل‌های تاریخی از نظر مبلمان شهری نیز باید در سطح قابل قبولی باشند.
:: کامپیوتر
اساتيد عضو : 130 استاد
مقالات مرتبط : 90 مطلب
مجموع بازدیدها : 367055
 

:: کشاورزی
اساتيد عضو : 6 استاد
مقالات مرتبط : 7 مطلب
مجموع بازدیدها : 36564
 

:: ریاضیات و آمار
اساتيد عضو : 31 استاد
مقالات مرتبط : 16 مطلب
مجموع بازدیدها : 90868
 

:: صنایع غذایی

مقالات مرتبط : 4 مطلب
مجموع بازدیدها : 18445
 

:: عمران
اساتيد عضو : 5 استاد
مقالات مرتبط : 4 مطلب
مجموع بازدیدها : 26948
 

:: پزشکی
اساتيد عضو : 4 استاد
مقالات مرتبط : 7 مطلب
مجموع بازدیدها : 30886
 

:: حسابداری
اساتيد عضو : 8 استاد
مقالات مرتبط : 3 مطلب
مجموع بازدیدها : 23087
 

:: برق و الکترونیک
اساتيد عضو : 13 استاد
مقالات مرتبط : 7 مطلب
مجموع بازدیدها : 70626
 

:: حقوق
اساتيد عضو : 5 استاد
مقالات مرتبط : 5 مطلب
مجموع بازدیدها : 22512
 

:: علوم تربیتی
اساتيد عضو : 3 استاد
مقالات مرتبط : 10 مطلب
مجموع بازدیدها : 41774
 

:: مکانیک
اساتيد عضو : 11 استاد
مقالات مرتبط : 5 مطلب
مجموع بازدیدها : 41088
 

:: اقتصاد
اساتيد عضو : 3 استاد
مقالات مرتبط : 1 مطلب
مجموع بازدیدها : 10652
 

:: عمومي

مقالات مرتبط : 2 مطلب
مجموع بازدیدها : 9059
 

:: فلسفه
اساتيد عضو : 5 استاد
مقالات مرتبط : 8 مطلب
مجموع بازدیدها : 30706
 

:: معارف اسلامي
اساتيد عضو : 5 استاد
مقالات مرتبط : 8 مطلب
مجموع بازدیدها : 32100
 

:: زبان و ادبيات فارسي
اساتيد عضو : 12 استاد
مقالات مرتبط : 3 مطلب
مجموع بازدیدها : 35358
 

:: روانشناسي
اساتيد عضو : 5 استاد
مقالات مرتبط : 27 مطلب
مجموع بازدیدها : 71926
 

:: تربيت بدني
اساتيد عضو : 9 استاد
مقالات مرتبط : 18 مطلب
مجموع بازدیدها : 81604
 

:: علوم سياسي
اساتيد عضو : 5 استاد
مقالات مرتبط : 2 مطلب
مجموع بازدیدها : 37230
 

:: جغرافيا
اساتيد عضو : 23 استاد
مقالات مرتبط : 14 مطلب
مجموع بازدیدها : 99937
 

:: فيزيك
اساتيد عضو : 2 استاد
مقالات مرتبط : 4 مطلب
مجموع بازدیدها : 22190
 

:: تاريخ
اساتيد عضو : 3 استاد
مقالات مرتبط : 2 مطلب
مجموع بازدیدها : 17108
 

:: علوم اجتماعي
اساتيد عضو : 6 استاد
مقالات مرتبط : 10 مطلب
مجموع بازدیدها : 29488
 

:: زبان خارجه
اساتيد عضو : 5 استاد
مقالات مرتبط : 0 مطلب
مجموع بازدیدها : 16289
 

:: زيست شناسي
اساتيد عضو : 3 استاد
مقالات مرتبط : 0 مطلب
مجموع بازدیدها : 11367
 

:: صنایع
اساتيد عضو : 4 استاد
مقالات مرتبط : 0 مطلب
مجموع بازدیدها : 24217
 

:: مدیریت
اساتيد عضو : 16 استاد
مقالات مرتبط : 0 مطلب
مجموع بازدیدها : 37196
 

:: زمین شناسی
اساتيد عضو : 7 استاد
مقالات مرتبط : 1 مطلب
مجموع بازدیدها : 18757
 

:: شیمی
اساتيد عضو : 10 استاد
مقالات مرتبط : 4 مطلب
مجموع بازدیدها : 22871
 

:: حسابداری
اساتيد عضو : 6 استاد
مقالات مرتبط : 0 مطلب
مجموع بازدیدها : 20133
 

:: منابع طبیعی
اساتيد عضو : 1 استاد
مقالات مرتبط : 0 مطلب
مجموع بازدیدها : 3590
 

:: باستان شناسی
اساتيد عضو : 12 استاد
مقالات مرتبط : 0 مطلب
مجموع بازدیدها : 13686
 

:: اقتصاد
اساتيد عضو : 1 استاد
مقالات مرتبط : 0 مطلب
مجموع بازدیدها : 5526
 

:: جامعه شناسی
اساتيد عضو : 1 استاد
مقالات مرتبط : 0 مطلب
مجموع بازدیدها : 2926
 

:: معماری
اساتيد عضو : 8 استاد
مقالات مرتبط : 0 مطلب
مجموع بازدیدها : 13350
 

:: صدا و سیما
اساتيد عضو : 1 استاد
مقالات مرتبط : 0 مطلب
مجموع بازدیدها : 1576
 

:: زبان و ادبیات عربی
اساتيد عضو : 2 استاد
مقالات مرتبط : 0 مطلب
مجموع بازدیدها : 3542
 

:: مهندسی شیمی
اساتيد عضو : 1 استاد
مقالات مرتبط : 0 مطلب
مجموع بازدیدها : 10185
 

مشاهده دیگر رشته ها
  ارتباط با ما منابع درسی آرشیو اخبار آرشیو مقالات جستجو اساتید عضو صفحه اول  
:: کلیه حق و حقوق این سایت محفوظ و در اختیار شرکت پیشگامان داده پرداز شایا می باشد ::