|
:: 56 درصد از دانشجویان دانشگاههای دولتی را دختران تشکیل میدهند
بازدید : 494
تاریخ ارسال : 20/9/1395
|
fjrigjwwe9r2Admin_News:text مولی وردی با اشاره با گزارش کار گروه عدالت و آموزشی در راستای برابر سازی فرصتهای آموزشی دختران و پسران کشورمان از دستاوردهای جدید و آمارهای روبه رشد مثبت در این راستا خبر داد.
نشست عالی رتبه کشورهای عالی 2030 در ایران به مناسبت از رونمایی از سند ملی آموزش صبح امروز در محل سالن تلاش تهران با حضور مقامات ارشد کشوری آغاز به کار کرد.
مولی وردی معاون رییس جمهور در امور زنان در این نشست با نگاهی اجماعی به وضعیت آموزش زنان و عدالت جنسی در نظام آموزش کشور در حوزه آموزش عالی افزود: امروزه زنان به عنوان بخش عمدهای از جمعیت دانشجویی کشور نقش مهمی را در آموزش عالی، توسعه توانمندی و مهارتهای ویژه در آن ایفا میکنند به گونهای که مشارکت زنان در این حوزه طی دو دهه اخیر از رشد چشمگیری برخوردار بوده، رشدی که به واسطه آن هم اکنون تعداد دختران دانشجو در مراکز آموزش عالی کشور به 14 برابر رسیده و تعداد دانشجویان زن طبق آمارهای سال 1994 برابر با 145 هزار نفر بوده که این تعداد نیز با رشد قابل ملاحظهای در سال 2013 میلادی به 2 میلیون نفر ارتقا یافته است. وی با بیان اینکه در حال حاضر 56 درصد از دانشجویان دانشگاههای دولتی کشور را زنان تشکیل میدهند، تاکید کرد: از این میان سهم دختران از کل دانشجویان رشتههای علوم پزشکی 53 درصد، در رشتههای علوم انسانی 58 درصد و در گروههای علوم پایه به 69 درصد رسیده است. افزایش 13 درصدی سهم آموزش دختران در مقطع متوسطه معاون رییس جمهور در امور زنان در ادامه همچنین با اشاره به افزایش قابل ملاحظهای سطح پوشش تحصیلی دانش آموزان دختر در مقطع متوسطه، گفت: آمارهای سال 1977 تنها 35.4 حضور دختران را در مدارس نشان میدادند در حالی این آمار با رشد 13 درصدی تا سال 2013 به 48.4 در مقطع متوسطه رسیده است. وی تصریح کرد: توجه به برابری جنسیتی در فرصت دسترسی و حضور در مقاطع متوسطه تحصیلی و کاهش نرخ ترک تحصیل دختران به ویژه در مناطق محروم کشور از اولویتهای مهم نظام آموزش و پرورش بوده که در این راستا اقدامات فراوانی همچون اجباری شدن دوره تحصیلی متوسطه، افزایش امکانات تحصیلی و تاسیس مدارس متوسطه و شبانه روزی به خصوص در مناطق روستایی و آموزش نیمه خصوصی دختران باز مانده از تحصیل نمونه بارز این اقدامات است.
|